**and ThAt LoVe We ShAre 2GeTheR wiLL neVer B Erased**

Thursday, January 27, 2011

Update Blog

Lama gak kan xupdate blog ni..agak sibuk sedikit 2minggu ni..tak tahu la kan apa yang disibukkannya..hehe..sebenarnya lebih kepada menyampah tahap dragon ball nih sebab broadband ni terlalu ler lembap..rasa nak campak jek dalam parit..ha..baru Qu puas hati... [tak baiknya kan perangai bdak sorang nih..kikiki]...sebenarnya Qu tengah benggang ni sebab nak update blog xdapat...nak bagi tulisan ni colour2 pn xboleh..geram3x...

tu yang tulisannya sekata dan mendatar jek nih..hm...
Qu nak kongsi dengan pembaca semua yang Qu baru buat 1blog baru..blog menjual pakaian baby n kanak2..kasut baby-5y...barangan kanak2 dan sebagainya ler...dalam blog tu gak Qu ada letak hobi mak Qu iaini perniagaan secara kecil2an mak Qu membuat kuih muih dan kek...antara keknya:

1. Kek Asam Manis
2. Kek Mirwana
3. Kek Kukus
4. Kek Buah
5. Cupcake for outdoor gift (without fouden)
6. Kek Pulut Kuning Bertingkat

selain tu gak Qu ada bantu orang kg utk pasarkan produk kerepek diorang..antara kerepek yang Qu rasa ok utk dipasarkan ialah :

1. Kerepek Pisang Tanduk
2. Kerepek Keladi putih
3. Markuli dan Maruku

dan QU juga sedia menerima apa2 tempahan kerepek2 yang pelanggan mahukan..kiranya Qu sediakan perkhidmatan jek la..cari kat mana ada..Qu tlg jualkan jek..law jauh kena ler sediakan dgn kos penghantaran..law beli byk lagi best taw..n satu lagi utk buat pemberian tetamu tak kira ler kan untuk perkahwinan ke,untuk majlis akikah ke,doa selamat ataupunn majlis kesyukuran..

Qu ni nak berniaga memang tak pandai ler kan..tp sedang bertatih2..Qu tgk sekarang orang Melayu pn dah banyak berjinak2 gak la dalam dunia perniagaan. tp tu la kan..banyak risikonya kan dalam dunia perniagaan ni. Qu rasa law ler nanti xdapat kej yang bagus yang blh bantu ringankan beban family, Qu pk nak ikut kursus keusahawanan Bumiputera la..dapat modal,daftar dengan syarikat malaysia then buka perniagaan.. hope permulaan awal ni memberi satu titik yang memberangsangkan untuk Qu teruskan apa yang QU rasa betul dan benar ni..hope apa yang betul dan baik utk Qu..Allah lorongkan..dan yang tak baik untuk masa hadapan QU dan boleh membawa Qu rasa taksub dan takjub lantaran membuat perkara2 yang dilarang dan ditegah oleh-Nya, membuatakan Qu nanti lupa tentang diri Qu dan agama-NYA, harapnya dijauhkan la perkerjaan tu...

Pembaca yang dihormati..Qu nak kongsi sama2..walau apa pn yang kita buat..niatkan segalanya dilakukan kerana-NYA yea..dan Qu ingatkan pada diri Qu juga jangan sekali2 lupa akan nikmat yang diberikan oleh-NYA.. kita cari rezeki sehari2an pun kita kena niat berbakti kepada negara adalah keran-NYA..niat betul2 dan jangan ada perasaan hasat dengki yang berleluasa dalam diri..(Qu ingatkan pada diri QU juga nih..*_*)..

dan akhir sekali salam sayang buat Qu dan ahli keluarga Qu..Qu sayang semuanya orang yang Qu kenali..*_*

1 comment:

  1. Qu rase nk beli pakaian baby.. tp untuk diberi kepada nuyul la.. x lame agi nk ade baby kan..huhu

    ReplyDelete